Boströms fortsatta karriär – en liten profetia

Efter att Donald Boström inte nöjt sig med att bli intervjuad (och rejält dissad) av Yair Lapid utan också envisats med att låta Avri Gilad racka ner på honom när han ändå är i landet så är jag rätt säker på att Boström inte är här för att övertyga israelerna om sin oskuld – han samlar helt enkelt material till en bok om ”Aftonbladetgate”. Koka soppa på en spik, skulle jag vilja kalla det. Vem sade att grundlös berömmelse inte är lukrativ?

Mitt tips på titlar: ”The Palestinian Mothers’ Right To Know: A Lone Journalist’s Quest for Truth”, eller varför inte ”Misunderstood, Defamed, Persecuted: My Fight Against the Israeli Propaganda Machine”?

Undrar om inte den boken kommer att komma ut innan Donald Boström lägger fram ett enda bevis för ICJ 🙂

Tills dess – två favoriter: Ahinoam Nini sjunger Lea Goldberg, och Evyatar Banai och Yonatan Razel.

5 thoughts on “Boströms fortsatta karriär – en liten profetia”

  1. Om jag inte missminner mig Anna, så var en av dina först kommentater rörande Boström – att det fanns så mycket annat som faktiskt var belagt och viktigare att diskutera, som exempelvis Goldstonerapporten.

    8 veckor senare är det fortfarande Boström som idisslas…

  2. Jag vet. Men jag försvarar mig med att det faktiskt inte var jag som började – jag har bara svarat. Det var inte heller jag som bjöd in honom till Israel. Tror inte att den här bloggen, med sina enorma besökssiffror, gör varken från eller till. Och då kan jag väl få roa mig lite?

  3. Den usla och orättfärdiga Goldstonerapporten har nyss, med förkrossande majoritet, avvisats av det amerikanska representanthuset och kommer, om inget oförutsett inträffar, att begravas av ett amerikanskt veto i UNSC.
    Ett rättvist slut för den Hamaspropaganda som rapporten utgör.

    /BR

Kommentarer inaktiverade.