Fler inslag om ”Aftonbladetgate”

Cecilia Uddén, Ulf Bjereld och Isak Nachman i Studio Ett. Lyssna speciellt på Cecilia Uddén på slutet, från 13.50 ungefär, där hon berättar om en israelisk vän i den israeliska fredsrörelsen som är väldigt upprörd och säger ”Jag ifrågasätter inte möjligheten att det här skulle ha hänt, det kan man undersöka. Men att publicera den i den anda som råder, det är det som är allvarligt, att använda sig av en så pass sloppy journalism helt enkelt, att inte gå vidare och undersöka om det finns någon sanningshalt i detta. Det är ju naturligtvis något som Donald Boström nu säger att ” jag tycker att saken bör undersökas”, och då överlåter han ju jobbet åt någon annan. God journalistisk sed är ju naturligtvis att från början göra jobbet själv.”

Precis min åsikt. Jag kan också tillägga att jag även kontaktat Gideon Levy, inte direkt känd som den israeliska högerns fanbärare, som sade att han aldrig stött på de påståenden som Donald Boström ger uttryck för i artikeln.

Och ett rätt underhållande inlägg av Magnus Betnér. Synd att han inte skrev tidigare på Newsmill, det hade kunnat bli kul.

Läs också Cordelia Edvardson:  Spekulativt missbruk av tryckfrihetslagen.

One thought on “Fler inslag om ”Aftonbladetgate””

  1. Tack för välbehövlig svalka i denna infekterade fråga, Anna. Jag har själv deltagit med större liv och lust än vad jag bort – kvicksanden griper snart tag om en om man råkar stiga snett!

    Jag beundrar din hållning.

Kommentarer inaktiverade.