Dr Abu al-Aish nominerad till Nobels fredspris

Satt i bilen i morse och lyssnade på Idaat ash-Shams (Radio Ashams), en arabisktalande kanal från Nasaret (ett aningen slött försök att lära sig begripa mer arabiska) och fattade plötsligt att jag just hörde en intervju med Dr Abu al-Aish från Gaza. Intervjun innehöll ord som Gaza, kvinnor, flickor, judar, Israel, palestinier, rättvisa, fred, politik, men sedan på slutet också Nobel och ”vi tackar er, Dr Abu al Aish, som talat med oss från Canada”. Very interesting. Så nu när jag kom till jobbet kollade jag nyheterna och titta! Ynetnews berättade att han verkligen har nominerats till Nobels fredspris!

Jag vet inte vilka de andra kandidaterna är, men han är verkligen en genuint värdig potentiell pristagare. Så nu håller jag tummarna för Dr Abu al-Aish.

One thought on “Dr Abu al-Aish nominerad till Nobels fredspris”

Kommentarer inaktiverade.