Jerusalem i ösregn

Hade egentligen tänkt promenera runt lite i Jerusalem och titta in i en eller annan vallokal, men ösregnet och den hårda vinden har tills vidare satt stopp för de planerna. Paraplyn har en väldigt kort livslängd i den här sortens väder, så jag satte mig på ett fik istället för att värma upp mig och göra ett nytt försök om en stund.

Valdeltagandet har hittills varit högt, speciellt med tanke på vädret. Jag tror att Liebermans ökning i slutet av valkampanjen har fått många att ta sig till vallokalerna för att rösta emot, och om mina privata undersökningar (familj, granne, vänner) är korrekta så kommer det nya minipartiet Gröna-Meimad in i Knesset. De stora opinionsundersökningarna har en tendens att missa gräsrotstrender, vilket är just vad Gröna-Meimad är.

baby_note1_160pix

Regnet är välsignat och vi ska inte klaga – vi behöver sånt här väder i ungefär två månader till för att nå en dräglig vattennivå. Men varför just idag, av alla dagar???

