Regn!

Äntligen, äntligen…det regnar! Inte lika mycket som på bilden ovan, men man måste ju börja någonstans. Det har inte regnat sedan i april eller början av maj, minns inte riktigt.

 Nackdel: enligt kanal 10 så har det varit 16 trafikolyckor de senaste två timmarna pga regnet, och alla bilförare uppmanas att köra extra försiktigt. Det är inte så fånigt som det låter: det är massor med damm på vägarna och det blir alltid halt i första regnen. Men inte bara då: när det regnar blir det ofta totalt kaos och enorma bilköer. Och översvämningar. Och väldigt lerigt.

Fördel: vi behöver massor av vatten. Så för mig får det regna hur mycket det vill.

8 thoughts on “Regn!”

  1. Jag riktigt känner din glädje över regnet ! Ut och plaska.

    Och jag vet precis vad du talar om – trafiken blir dessa dagar farligare än Intifada nr 3 !

    Jag har själv varit med om flera incidenter vid den här tiden på året i Israel.

    Kör försiktigt !

  2. Tack. Just nu är jag snuvig och ligger i sängen, så det är ingen fara.

    Förra året var ungarna ensamma hemma när det regnade första gången, tillsammans med ungefär femtio av sina bästa kompisar. I glädjen över första höstregnet så gick de ut och in, men det där med att ta av och på sig skor hade de inte riktigt tagit till sig än (på sommaren – alltså från maj till oktober – går man med sandaler eller Foppatofflor både ute och inne, alternativt barfota)…och dessutom tyckte de synd om hunden som måste vara ute i regnet (Golden Retreivrar brukar klara 15 grader och lite vatten, men som sagt) så när jag kom hem så var hela huset fullt av leriga fotspår efter hund och massor av barn. Men alla var hemskt glada så det gjorde inte så mycket.

  3. Tänk att kunna blogga om att det regnar – och att det dessutom är fantastiskt… 🙂

    Tänk att kunna ena sekunden skriva om raketbeskjutning från Libanon, till att beskriva om något så banalt som lite väta…

    Man kan inte bli något annat än grön av avund…;) 😉

  4. ”yofi” då!

    ”G-d didn’t make little green apples and it don’t rain in Indianapolis, in the summertime…” ! Fel, regnet kan stå som spön. Men vi hade en torrperiod så man gladdes nästan som du, Anna, när regnet äntligen kom! Men igår natt var det trombvarning. Och det är en annan historia i Mellanvästern. Finns nog inte tromber i Mellanöstern, hoppas jag? Enastående destruktiva.

  5. Såg du blixtrarna också, Anna? I Jerusalem var det rena fyrverkerierna… Och jag som hade tipsat ett gäng svenskar att tälta i öknen den natten…

Kommentarer inaktiverade.